Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarzano, Robert J.; Arredondo, Daisy E.
TitelRestructuring Schools Through the Teaching of Thinking Skills.
QuelleIn: Educational Leadership, 43 (1986) 8, S.20-26Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCritical Thinking; Dropout Rate; Educational Innovation; Elementary Secondary Education; Equal Education; Evaluation Criteria; Grouping (Instructional Purposes); Learning Readiness; Social Change
AbstractThe Marzano thinking skills model (emphasizing learning preparation, content thinking, and basic reasoning skills) will enhance learning opportunities for students whom the present system overlooks or labels unteachable. Schools can restructure teaching and evaluation methods to educate all young people for a successful future in the information age. (50 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: